onsdag 27 februari 2008

Falling and not laughing

Jag går oftast omkring med den bekväma tron att jag är helt osynlig, jag blir smärtsamt påmind att så inte är fallet ibland. Som idag när jag ramlade i trappan på H&M på Götgatsbacken. Inte nog med att folk såg mig, det gjorde jävligt ont också. Det är därför jag inte har högklackat, jag vet mina begränsningar. Om jag ramlar i trappor med sneakers vill jag inte tänka på hur en dag i högklackat skulle se ut. Det enda positiva var att jag inte pajade strumpbyxorna.

Tröstshopping, urfin klänning i svart och vitt som jag kirrade för 19 spänn på Divided i gallerian. Prisa kuponger och värdecheckar. Louboutin sneakers, okej vita sneakers med röd sula från Dcate typ Nike kopior. Jag kan inte köpa skor för 900 när det finns liknade för 400. Det är inte försvarbart dessutom gillar jag känslan av att ha kopior.
Strage och Elaine fick lite nya leksaker som dom verkar gilla, och nu blastar jag new wave, indie anthems på volym 21. Buzzcocks, Vapors, Undertones, the Nerves, Camper van Beethoven.

Dagens låt:
Squeeze-"Cool for Cats"

Inga kommentarer: