söndag 10 februari 2008

Vad är en bal på slottet?

Jag sitter hemma, jag kom till Landet, jag såg kön, jag hatade folket i kön och gick därifrån. Skulle inte kommit in heller. Vilket inte är en katastrof i sig för tanken slog mig att om jag inte ens vill stå i kön med "Dom där" hur ska jag då villja umgås med dem där inne. Att organisering var på lika hög nivå som den vid Heysel stadion då en massa fotbollsupportrar dog spelade säkert sin roll. 4 vakter på 2000 som försöker styra upp en kö 30 minuter efter att den spårat ur. Trots detta stog jag kvar ett tag i hopp om att få se lite blod spillas. Jag väntade spänt på att det skulle bli något slags upplopp och slagsmål med vinflaskor. Förgäves. Ett fenomen som dom borde tagit upp i Världens mordenaste land" är det att folk inte sprider ut sig över hela perrongen. I väntan på bussen såg jag hur 2/3 av perrongen var sprängfull medan 1/3 gapade helt folktomt. Vad är det i det svenska beteendet om orsakar detta?
Hur som helst så går jag nog ut på onsdag istället på gamla hederliga Debaser och ser Client.

En kväll utan vare sig dans, Johns Candy eller blodspill.

Kvällens låt:
Enter Shikari-"Sorry You're Not a Winner"

Inga kommentarer: