söndag 17 februari 2008

Heartbeat, increasing heartbeat

Om det fanns någon musik som benämndes som undergångs cabaret skulle Sparks-"Equator" vara typ exemplet. Undergångs cabaret enligt format 1A.
Men jag tror att Sparks är arty glam rock, med en "tounge in cheek" aproach. Undergångs cabaret var fan tydligare.

I går kväll strax innan jag skulle gå och lägga mig fick jag hybris och började knåpa ihop ett musik quiz. Det är jävligt svårt och jag är antagligen olämplig för den uppgiften. Antingen har jag för udda musik eller för mainstream. Det blir antingen för svårt eller för lätt. Försökte få Olles hjälp och uppmärksamhet, jag lockade med Håkan Hellström men Olle var inte mycket till hjälp. Jag har blivit skadad efter torsdagens quiz på Pet Sounds bar, det är allt som ockuperar mina tankar, röda trådar, intron, outron, Vad är för långsökt, vad är för lätt. Jag undrar om jag inte mått bättre om jag stannat hemma i torsdags.

Dagens låt.
Sparks-"Talent is an Asset"

Inga kommentarer: