tisdag 19 februari 2008

My loneliness is killing me

Om jag har räknat rätt nu som kommer jag faktisk vara ledig 8 mars, vilket innebär att jag kan gå på skivmässa för första gången på väldigt länge. Det är sällan jag hittar något där som jag inte skulle kunna hitta i ska vi säga Gamla Stan, men det är så samlat. Jag gillar också att se alla gamla skivsamlar gubbar sompraktiskt taget synar sina vinyler med lupp. För det mesta brukar jag också bli väldigt frustread av att aldrig få komma fram till de skivbackar som verkar mest intressanta, jag är van vid att tränga mig fram till saker men där går det fan inte. Det är något med dofterna också, svett, damm och varmkorv ibland lite lätt bakfylla och hår. Stammisarna, han som är en hon eller blir det hon som är en han? En fin liten tant är han/hon, fin i håret, söta kläder, handskar, handväska och lite skäggstubb. Han den korta hetsiga skivförsäljaren som gillar Depeche Mode och Manics, förr hade han svart hår nu är det råttfärgat. Han pratar med bred stockholmska nästan som Hoa Hoa. Jag ser fram emot att gå där ensam med mina lurar i lugn och ro utan att känna som att jag drar med Olle på onödiga saker. Men utan Olle måste jag skriva en inköpslista.
OMD, Sparks kanske lite DM och Manics, Fad Gadget!

Dagens låt:
Travis-"Hit me baby one more time"


(Guilty pleasure)

1 kommentar:

Okonsten sa...

Du får hålla till godo med en vackert länkning. Blir varken Ace eller vin på lördag.