tisdag 26 februari 2008

I will wait a long long time before I hear another lovesong

Idag handlade jag upp mina sista vinstpengar från julutmaningen. Bye, bye 1900 pix. Mitt sista köp blev nog det som jag längtat mest efter, ett par låga metalic sneakers. Det har varit så skönt att bara kunna plocka hem något vid behov, så skönt att jag vet inte hur jag ska klara av att börja betala för saker igen. Nu förstår jag nästan hur det känns att vara som en rikemansunge á la "pappa betalar".
Jag måste skaffa mig en sponsor. Om jag ändå vore lite bystig skulle jag kunna dra in lite pengar den vägen. Hej sätt in ett par hundra/tusen så skickar jag en "utmanande" bild. Jag horar redan som det är nu, den enda skillnaden skulle vara att jag använde kroppen och inte själen. Min själ är förruttnad efter snart 4 års butiksarbete. "Everythings for sale!"
Så för att fylla igen hålen i min förrutnade själ ska jag handla för mina egna pengar i morgon.
Jag ska konsumera, jag konsumerar alltså finns jag.

Dagens låt:
Sisters of mercy-"Some kind of Stranger"


2 kommentarer:

Anonym sa...

jag får snart lov att upphäva mitt shoppingförbud alltså, jag har världens cravings efter att göra av med pengar. igår var jag millisekunden från att köpa ett par apdyra louboutins från net-a-porter, som jag absolut inte har råd med. sen sansade jag mig. jag vill ju inte hamna på "lyxfällan" i tv.

rocky sa...

Creepy. jag har precis köpt ett par Louboutin sneakers som jag kallar det. Dom har röd sula och det räcker gott och väl för mig.