söndag 10 februari 2008

Inspirations have I none

Olle har (hade) en bekant som heter Cesar som enligt hans egen utsago var en idiot magnet. Han drog till sig alla slags konstiga personer när han var ute på stan, att gå på plattan var ungefär som att hoppa i en sjö full med pirayor då hela vatten ytan börjar koka.
Jag är också en slags magnet, en magnet för alkolister. Alkolister som jämt ska ge mig komplimanger, komplimanger från det hållet är ju de mest eftertraktade. Inget värmer så mycket som att höra att man är fin när det kommer från en vindpinad, rödmosig, härjad 59 årig gubbe vars motto i livet är "en slatt är en slatt". De enda komplimanger jag vill ha är dom som handlar om min "insida", jag vill höra att jag har oklanderlig musiksmak, att jag gör fantastiska smycken och hår accesoarer, att jag är ett geni. Jag vill inte synas, jag vill märkas.

Dagens låt:
Johnny Thunders-"Leave me Alone"

Inga kommentarer: