tisdag 5 februari 2008

Like sands through the hourglass, so are the days of our life

Det händer inte mycket i mitt liv, jag gör heller inget för att få saker att hända.
Men bra dagar har jag haft.
Som den dagen jag och Olle var i Täby Centrum och fick vara med och prova olika chips med dip. Som tack för det fick vi ett varsit Pringles rör. Det var en bra dag.
Eller den vårdagen 2004 då jag var praktikant på EMI och fick en karton med 11 skivor, allt bara till mig som Andreas hade beställt bara till mig. Och den julaftonen 2001 då jag fick the Clash on Broadway boxen av pappa, då var inte tårarna långt borta.
Eller i våras då jag gick och såg Darren Hayman själv. Depeche Mode på Stadion som avslutades med ett dopp i fontänen vid KTH. Jag antar att den dagen då jag fick mina glasögon (när jag var 3-4 år) var en bra dag, före detta hade jag famlat i mörkret med ett synfel på -14. Det är hursomhelst mitt tidigaste barndomsminne.
Dagen då jag träffade Olle på riktigt första gången platsar inte för jag har aldrig varit så nervös eller mått så illa.
Idag blir det nog en bra kväll. Min favorit serie Supernatural och semlor. Jag är lätt att roa.

Dagens låt:
the Cramps-"I'm Cramped"

Inga kommentarer: