lördag 2 februari 2008

With my les Paul I know I'm small but I enjoy living anyway


I mina tidiga tonår (14?) hade jag 3 husgudar: Mick Jones, David Gahan och Marc Bolan.
Det var allt för länge sedan som jag hängav mig åt husgud nr3, jag hade nästan glömt hur fantastiskt bra Marc Bolan är när han är bra. När jag var runt 14 försökte jag antingen likna Marc Bolan (runt 1971-1974 åren då han inte kunde göra något fel), Paul Simonon eller Nancy Spungen allt med en ganska tragiskt resultat. De senaste dagarna har jag endast lagat mat till "Electric Warrior" som nog är bland de bästa skivor som någonsin gjorts. "the Slider" är inte heller att glömma (som jag lyssnar på i skrivandets stund). Det är egentligen ganska löjlig musik med texter som jag inte förstår något av, jag antar att det mesta är eufemismer för droger och sex, men aldrig har något så töntigt låtit som om det hade en stake av stål. Lite så som jag ser mig själv. Jag är en riktig tönt men jag menar allvar med det.

Dagens låt:
T.rex-"Baby Boomerang"

1 kommentar:

bokmalen sa...

Alla känner vi till det gamla barnprogrammet Boktipset från SVT med programledaren Stefan Mählqvist. Tänk om musiken hade varit annorlunda? T.Rex 20th Century Boy. http://boktipsetnu.blogspot.com/2008/03/boktipset-med-trex-20-centurt-boy.html