tisdag 16 september 2008

you make me happy when skys are grey.

Jag känner på mig att jag börjar bli lite tjatig nu men; Glasvegas fy fan vad bra. Läste recensionen i NME nyss 9/10 och där står allt jag tänkt men inte kunnat uttrycka (verbalt handikappad). Jag saknar dock en referens. Inte sedan Bright Eyes-"the Calendera Hung Itself" har e simpel barnvisa som "You are my Sunshine" uttryckt så mycket smärta och ångest.
Det är bra, så bra, enastående....

Jag ska (försöka) vara tyst ett tag nu..

Blev intresserad av ett nytt band, SCUM det var kärlek vid första ögonkast. Svart, stvart och svart med bra hår och solglasögon. Jag har inte lyssnat på det ännu med rädsla för at det ska låta katastrofalt dåligt. Jag hoppas på storverk eftersom the Birthday Party nämns som referens

Dagens låt:
the Birthday Party-"Sonny's Burning"

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Undergången närmar sig med stormsteg: Idag gav Lokko Glasvegas platta sex tärningsprickar. Du vet vad det innebär...

rocky sa...

*lalalalalala
Håller händerna för öronen och kniper ihop ögonen*