fredag 12 september 2008

Magnificent seven

All electro till trots så kom vi på en hedervärd 7:e plats, det var väldigt få gånger jag fick skrika ut min glädje men jag är stolt över att jag tog vad Gene Simmons riktiga namn var.
Jag måste återigen få uttrycka hur fantastiskt det är att vi som inte har något med musik att göra, aldrig varit i ett band, aldrig spelat skivor eller aldrig recenserat något för pengar kvalar in på topp 10. Att jag sedan är hälften så gammal och kvinna måste göra ont hos gubbarna.
Idag hade vi tom scorat skinsoffan uppe i hörnet, en plats som antyder att man är ett lag att räkna med.
Vi var visserligen sämre än förra gången men detta quiz var mycket, mycket svårare och då kan jag inte låta bli att undra hur dumma alla andra som jag spöade var. Det var nämligen många gånger som jag kände mig som ett enda stort frågetecken, men många var tydligen ännu större frågetecken än jag.

Jag vill så gärna vinna en endaste gång, jag vill nog göra det där quizet mer än någon annan. Och jag skulle dessutom göra det bästa och roligaste. Det ska inte vara för svårt för man vill ju faktiskt mest bli underhållen. Jag vill det så gärna att jag får ont i magen.

Dagens låt:
the Clash-"the Magnificent Seven"

4 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag vet inte riktigt hur det går till att bli quiz-master men har du frågat? Det är väl bara att tala om hur magnificent du är, eller? Ja, jag vet om nojor och mindervärdeskomplex och allt vad det är, men kom igen nu. Du säger ju själv hälften så gammal och dessutom kvinna! Låt det bli ditt stridsrop! Go, Go, Go!

Anonym sa...

grattis! nu skakar gubbarna av skräck.

rocky sa...

Smutsen:
Det är laget som vinner som får göra nästa månads quiz, så rättvist är det. Och inga nojjor i världen skulle få mig att avstå från den äran.

sofia
gubbarna dallrar mer än skakar..

Alla smutsiga detaljer sa...

Men då så, vinn! Och det är en order ;-)