fredag 19 september 2008

I've seen it before, and I've done it before

Jag följer upp tidigare inlägg om höstmodet.
Jag förtjänar ett rejält kok stryk om jag köper något med spets, det är en allt för stor trend som man ser på varannan tjej. Dessutom kan jag inte se en spetstopp utan att tänka på hårdrockartjejer, långa rockar med onödigt många spännen och pentagram. Men den här spetstrenden kan bjuda på en hel del roliga situationer (nu menar jag förstås ur hån-synpunkt). Låt mig berätta om en händelse som fick mig att le i min ensamhet. Jag gick några ärenden på Åhléns city och fick se en av dessa tjejer som hakat på spetstrenden. Hon hade en svart variant med endast en BH under. Hon hade egentligen inte balls nog att visa sina underkläder därför gick hon och höll i ett stort block framför sig. Det är ett typexempel på ett modeoffer. Någon som köper ett plagg för att det är i ropet och för att man ska ha det inte för att man trivs i det och tycker att det är snyggt. Att jag sedan inte tycker att man bör visa sina underkläder kl 13 på en söndag, det är mer passande på en mörk nattklubb, kan vi gå in på en annan gång.

(Eftersom jag ändå gör någon form av modeblogg idag kan jag lika gärna bjuda på min nya frisyr, det var dock lite svårt att fånga den på bild)

Dagens låt:
Softcell-"Entertain Me"

5 kommentarer:

Anonym sa...

kite halvkass bild om jag får vara grov. men jag ver själv hur jävla svårt det är att fota sin egna skalle.

tror faktiskt det är första gången jag ser ditt ansikte, och jag har ändå läst din blogg i jävla evigheter känns det som. söt...
och det är ju en fördel att liksom känna igen den man ska fightas mot under popfrågestunder, hehe.

i'm bored. dricker sprit för mig sig och lyssnar på spetsnaz. bitter, svart och hård synth.
bara det att musiken inte passar ihop med vodka pears, lime och sprite.

rocky sa...

Jag är helst så anonym som möjligt, och jag hatar dessutom allt som har med kameror att göra. Jag tror att det har att göra med att min farmor alltid skulle trycka upp en i ens ansikte när jag var barn.

Anonym sa...

Snygg frisyr!

rocky sa...

Jag vet, tack!

Anonym sa...

looking good!