onsdag 3 september 2008

I'm getting tired, working hard everyday

Att vara chef måste vara underbart så länge man har semesterdagar sparade kan man bara dra iväg utan att behöva be någon om lov. Så är iaf min chef. Hon bokar en resa tar ledigt och 5 dagar innan säger hon till mig att jag måste komma in 8.30 istället för kl 10 och räkna kassan. Att jag har jobbat 10.5 timmar dagen innan verkar inte ha fallit henne in. Om jag kommer in tidigare borde jag få gå tidigare, right? Icke jag ska knega på till kl 18 ändå. Men det värsta är att jag bara godtar det hela för att jag inte har någon ursäkt att inte göra det och dessutom är jag den enda som kan räkna kassan den dagen. Men när jag vill byta bort 3 timmar en dag så måste jag förstås be om lov först.
Men jag sluta kl 16 på torsdagen så jag hinner till popquizet i god tid och jag hinner kanske få i mig lite dricka också. För som 23 åring är man bakfull på jobbet. Precis som chefer gör vad dom vill utan att tänka på andra. Det är stereotyp vecka nu.
Så man kan säga att jag är chef på fredag. Jag ska göra det bästa dagschemat för mig och gå tidigare ändå, för det gör man som chef.

Dagens låt:
the Rumblers-"Boss"

7 kommentarer:

Anonym sa...

du får se till att putta ner henne från chefsposten. så kan du åka på plötsliga ledigheter.
sådär är en av mina chefer också. hon är typ på rekreation på österlen i parti och minut. särskilt när man verkligen behöver prata med just henne. det är helt meningslöst.

men jag tror att typ elias och några av hans kompisar ska på quizet. funderar nästan på att gå själv. förutom att jag är en sån dålig förlorare. jag kommer ju lätt att göra något fiffigt utspel om allt inte går min väg. särskilt om det finns öl.

rocky sa...

Kom dit så kan jag spöa dig också!
Oh det skulle jag inte sagt. Nu kommer jag säkert hamna på min sämsta placering någonsin, den där 5:e platsen förra gången har helt stigit mig åt huvudet.

Anonym sa...

kanske en dum fråga, men vad är det för musik på quizet? är det väldigt blandat, eller drar det åt nåt särskilt håll?

Jah Hollis sa...

Det verkar gå tufft till på det där popquizet.
Och hur blev nu resultatet då?

rocky sa...

sofia
det är väldigt blandat eftersom det är olika som gör quizet varje gång därför är det så bra och därför kan ens resultat variera enormt.

Jah
quizet har inte varit ännu, det är på torsdag. Och om det går vilt till beror på hur nära segern jag är eller hur långt bort den är.

Jah Hollis sa...

Seger är målet för alla som quizzar. Så är det bara. Hoppas det går bra för dig på torsdag.

rocky sa...

tackar, jag kan behöva det.