söndag 7 september 2008

Saturday night, sunday morning

Började hemma med att sjunga med till "Daddy's Gone" och "Total eclipse of the heart". Via en snabb visit på Nada för att avslutas med dans på gamla hederliga Fritz. Gun Clubs "Sex beat" komplett med frysposer värdiga the Hives. Jag råkade ut för min allra första "går du ofta hit". Läxade upp DJn för att han inte hade "Suspected Device". Vi var en danstrio ett tag som slog alla andra på fingrarna och pekade på varandra till Alkbergs "Fyllskalle". Olle lyckades tappa en flaska öl rakt ner på golvet och slog min drink direkt ur min hand i någon slags dans craze över Libertines.
Såg Art Garfunkle (bilden) på Gamla stans station sedan höll jag på att ramla av bänken när jag skulle fota honom.
Jag var stensäker att jag skulle kräkas flera gånger men det blev aldrig så.
För att summera: dans, Art Garfunkle, spyfri och glad. Allt detta utan att jag stal något. Är alla nöjda nu?

Dagens låt:
Gun Club-"Sex Beat"

3 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sånger från nedre botten sa...

..funkel är den korrekta ändelsen på Arts namn, för han var nämligen aldrig en beatle, om nu nån undrar.

rocky sa...

det är alltså därför han är så dålig...