fredag 12 september 2008

I've heard you were busy going in and out of therapy

Under våran trevliga middag (eller snarare en early bird special eftersom vi åt runt fyratiden) på Jimmys Steakhouse kom jag fram till någon viktigt bland allt pre quiz musiksnack. Jag hade aldrig varit direkt kär innan jag träffade Olle, jag var för upptagen med musiken och för mycket utav en narcisisst. Jag föll för Olle för att han fick mig att inte tänka på musik. Om någon kunde tränga bort mina tankar på Martin Gore och Joe Strummer så måste det ha varit någon mycket viktig. Att Olle dessutom var musikälskare gjorde ju inte saken sämre. Hittills har det funkat förträffligt trots att våran gemensamma smak bara kretsar runt ca 4 band. Det första jag sa, eller skrev om man ska vara petnoga, var om han gillade Bright Eyes. Synd att jag inte gör det längre
Vi har samma nojjor och är nästan lika elaka.


Förresten, Strage kunde inte gjort bättre val av förstaplaceringen på youtubelistan. The Crmaps på Napa är den bästa konsert filmen som finns. Jag ska nog kolla på den efter jobbet i morgon.

Dagens låt:
the Cramps-"the Way I Walk"

4 kommentarer:

Anonym sa...

musiksmak brukade vara ett superviktigt kriterium för mig. (att den skulle stämma med min). men min nuvarande lyssnar i princip bara på hiphop, så det är alltjämt krig om stereon. men samtidigt är det skönt. om det tar slut måste jag inte reclaima massa skivor, som jag än idag måste med mitt ex. plus att det gjorde mig förbannad att han spelade min musik ute, och parasiterade på min smak, för han fattade inte grejen. jag blir fortfarande arg av att tänka på det, även om jag inser hur löjlig jag är.

Culkin sa...

Sofia: Men det är precis sån jag är, paratiserar på hennes smak, snor stilen, allt.
Hade jag spelat skivor hade jag lätt spelat hennes musik ute.

Anonym sa...

culkin - det var egentligen inget ojämnt utbyte, för jag upptäckte hans musik också. men så kändes det inte alltid. att han spelade skivor ute var nog det som kändes jobbigast. typ att småtjejer som ville ligga med en dj bara "åh vilken cool låt", och så var det "min" låt. och så fick jag inte följa med på efterfesten, och öht fick jag inte delta i alla fördelar som skivspelandet gav.

rocky sa...

sofia
Han stjäl mina uttryck också!
Men det är Ok för han sköter tvättstugan så mitt psyke skonas.