torsdag 18 september 2008

the great escape

Ok, för att kunna gå och se S.C.U.M. måste jag alltså först gå till en affär och be om ett par gratis biljetter. Fine tänkte jag först, jag ska ju ändå (förhoppningsvis) gå och klippa mig i morgon så då kan jag ju ändå passa på. Allt eftersom dagen gick kände jag mig tyngre, det var något som rörde sig inom mig. Det kändes oroväckande bekant, jo det var nervositet blandad med självhat. Nervositet över att gå in i en butik som jag aldrig varit inne i och självhat över nervositeten över att inte kunna gå in i en butik.
Att klippa sig och göra något sådant på en och samma dag är en allt för stor psykisk påfrestning för mig. Jag måste göra det just därför, jag ska korsa linjen för min komfort zon, jag ska gå så långt att linjen blir som en prick för mig.
Men å andra sidan så har jag inte bestämt mig för vilken frisyr jag ska ha eller om jag ens vill vistas i samma rum som Vice folk. Det är ju trots allt Falling and Laughing samma kväll.
Jag är kung på att hitta på undanflykter.

Dagens låt-
S.C.U.M.-"Wild in Blue"

3 kommentarer:

Anonym sa...

nu låter jag som en gammal stofil, men jag var sådär och det gick över. nu travar jag gladeligen in i de mest hypade butiker som jag aldrig tidigare besökt. jag beräknar att uppnå samma tillstånd med frisörer snart. måste klippa mig.
hur ska du klippa dig? jag klippte ju snedlugg (katastrof!) sist och nu är den skiten på utväxt = en ful, tjock hårtest som hänger och slänger. men ny lugg är så definitivt. jag blir galen. vart finns frisyrinspirationen man så desperat behöver?

Culkin sa...

The line is lika a dot to you! haha fan världens bästa citat ever!

Jag är också sjukt skeptisk inför vicefesten, just för folket (och för att jag hatar vice i allmänhet)

Föresten, trist att jag glömde säga till dig att sista minuten av True Blood inte var med på det jag laddat ner.

rocky sa...

Sofia
Nu har jag en asymetrisk klippning, jag kände att det var på tiden för något annorlunda.