tisdag 2 september 2008

It's been a long time coming


Jag gillar våra Stockholms promenader de får mig att känna att vi kan gå hur långt som helst och aldrig få slut på samtalsämnen. Det är fint och nu ligger hösten runt hörnet vilket innebär fler promenader, ökad livskvalité och att projekt "Snusk Stockholm" kommer glömmas igen. Det är något vi inte har gjort i 2 år, inte fullföljt helhjärtat i alla fall. Som några kanske är bekanta med handlar projekt "Snusk Stockholm" om huvudstadens "seedy underbelly", porrklubbar/butiker rätt och slätt. Att fota alla som ett fint minne av när vi var unga och gick promenader i Stockholm. Hittills har vi bara gjort en liten vända med kameran förbi Kino och min favorit Berlin Video. Igår visade Olle mig en nyligen upptäckt klubb i närheten av Fridhemsplan; Manhattan. Om porrklubbar hade samma humor som frisörsalongen skulle Manhattan vara inriktad på gayscenen.
Jag hoppas innerligen att dom har den sortens humor.


Något annat som jag saknar är att göra något SoBa-aktigt. Vi har haft några trevliga stunder med boule, stöld och exkursioner till Högdalstoppen. Nu när det är höst tycker jag att det skulle vara passande med en spelkväll med poquiz, Stockholmsspelet eller kanske Hässelby varianten på TP.

Dagens låt: the Wave Pictures-"A Change is Gonna Come"

6 kommentarer:

Culkin sa...

hässelbyvarianten på TP!

Sånger från nedre botten sa...

Nu kommer hösten med alla dessa promenader. Det är folk som promenerar överallt. Jag har verkligen börjat utveckla ett hat mot folk som promenerar. Det är en sak att göra det i ensamhet för att man måste för sin hälsas skull. Men för att det är roligt! Alltså det köper jag inte.

;-)

rocky sa...

när man promenerar kan man fortfarande ha snygga kläder till skillnad från när man springer. Ja, så ytlig är jag.

Sånger från nedre botten sa...

När jag cyklar har jag ALLTID snygga kläder.

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag har bara fula kläder så jag kan springa, cykla eller gå som jag vill!

rocky sa...

det spelar ingen roll, ingen kommer att få se mig exircera förutom små turer på min kickbike.