lördag 13 september 2008

I wanna take you to a gay bar!

Jaha så var det ute, min sambo är tydligen bög. Hur kunde jag missa det under alla dessa år? Ja alltså nu är han ju inte bög men folk på hans jobb tror tydligen det. Det är en sorglig bild av samhället. Bara för att min kära sambo inte gillar fotboll, är mån om sina kläder och inte är på snacket om vilken tjej på jobbet som är tajtast så är han alltså homosexuell. Han ska tydligen vara skum också, och vi vet ju alla att skum och avvikande betende är lika med homosexualitet.
Och jag som brukar håna honom med att han är så normal. Herr studenflaksåkare med studentmössa brukar jag säga med nedlåtande ton eftersom jag vägrade den fula mössan (funkade inte till svart tyllklänning med turkosa rosetter) och istället för fest gick och såg Harry Potter på bio.
Det skrämmer mig, dels folks trångsynthet och dels för att om Olle klassas som skum vad är då jag?
(såg ni vad jag gjorde där? Jag lyckades få det att handla om mig till slut)

Dagens låt:
Don Lennon-"Gay Fun"

2 kommentarer:

Anonym sa...

på mitt ena jobb tror de att jag är hårdrockare och vegetarian. jag orkar inte säga emot längre. jag går med på vad de än säger. jag går till och med med på att lystra till namnet "jenny", för det är en där som inte klarar av att lära sig mitt riktiga namn.

men ja. visst är det allmänt känt att alla killar som inte hjärntvättats i en innebandysekt under hela sin uppväxt är homosexuella. c'est la vie.

rocky sa...

Ah, hårdrockare har man blivit kallad för x antal gånger...