onsdag 17 september 2008

no cavallerie can save me now..

Eftersom jag ska försöka vara tyst om Glasvegas ett tag (4 av "Little Marky" Markus Larsson) ska jag nu ägna mig åt HP Lovecraft.
Just nu läser jag"Skuggan över Insmouth" och mina tankar kan inte låta bli att dra iväg mot Ajvides "Människohamn". Han måste ha läst den boken, det finns för många likheter. Hur bra jag än tycket att "Människohamn" var blev jag ändå besviken på slutet så jag sätter mina förhoppningar till Lovecraft. "Fallet Charles Dexter Ward" står näst på tur och jag känner på mig att "Necronomicon" ligger i dess kölvatten. Det finns ingen annan väg att gå än att köpa mig en cape (dock inte en rock'n'roll sådan) och en instruktion till rollspelet "Cult of Cthulhu". Må gudarna vara med mig....

SCUM som jag skrev om igår ska faktisk spela i Stockholm på lördag.
Fördel: Jag är ledig
Nackdel. Det äger rum på Vice festen. Jag hatar Vice och dessutom vet jag inte var det kommer att go down.

Dagens låt:
Glasvegas-"Polmont On My Mind"

3 kommentarer:

Anonym sa...

det finns en mening med allt. om du blir en lajvare måste du börja modeblogga om din cape. precis som jag ibland önskar att jag var en finsk zigenare för att få modeblogga om en zigenarkjol. det skulle kännas så underbart att få posera i modebloggsposerna när man sportar sin superalternativa stil. och den här gången inte alternativ som i coolt. utan som i allmänt bespottat.

Anonym sa...

Strunta i Necronomicon. Den må vara snygg och illustrerad, men texterna är baserade på nytryck av nytryck av nytryck, och mängder av fel har smugit sig in genom åren. Redaktören har rättat några av dem, men långt ifrån alla.

Nej, vänta hellre på den kompletta samling (utom noveller som HPL spökskrev åt andra) som Barnes & Noble ska släppa i höst (men som inte finns listad på deras website ännu). Den blir billigare per novell, den blir komplett, den blir inbunden, och den har de korrigerade texterna.

Yrs
Martin (som korrläste "Fallet Charles Dexter Ward")

rocky sa...

sofia:
Som barn tittade jag alltid med lystna blickar på deras kjolar och blusar. Jag drogs till allt som glittrade

Martin:
Storfräsare där, men tack för tipset.