söndag 9 november 2008

I'd like to leave so would you kindly look the other way.

Ok nu har verkligheten gjort sig påmind. Jag ska som bekant hålla julfirandet här hemma för att jag är trött på att schasa runt mellan Stockholms alla kommuner med, minimal, hjälp från SL.
Det har inte varit helt säkert om Olles päron jobbar eller inte men idag fick jag reda på att dom är lediga, ergo vi kommer vara runt 8 pers och 2 katter hos mig. Jag har bara 6 stora tallrikar och som mest 6 sittplatser om man tar upp balkongmöblerna. Mina matlagningskunskaper är minst sagt begränsade. Jag ville inte bli såhär vuxen med släktträff och allt vad det innebär. Allt jag ville var att spela gitarr och se bra ut....

Dagens låt:
Softcell-"Say Hello, Wave Goodbye"

3 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Fem tips;
catering
köp färdigt på coop/ICA/hemköp
kokbok
knytkalas
eller det jag gillar bäst
skapa egna jultraditioner och bjud på en juste gryta eller vad du nu brukar laga och dina fina kanelbullar till kaffet.

Anonym sa...

knytkalas är bra. då kan alla ta med sig sina egna äckliga julrätter. så slipper du stå med någon snuskig sillinläggning som du ändå inte vill äta, men som någon släkting absolut inte kan vara utan i juletid.
och gör saker i förväg. det är ju ändå mest kalla smårätter man äter på julen. då behöver nog bara koka potatis och värma upp köttbullar egentligen.

rocky sa...

Ah det löser sig, som tur är har jag väldigt frisinnad släkt som inte förväntar sig någon julmat. Jag ska nog slänga ihop lite Jerk kyckling oc en cheescake med pepparkaks botten.