måndag 24 november 2008

from despair to where

Igår dödsförklarades Richey (Manic Street Preachers mina gamla tomårshjältar tillika husgudar).
Inte en dag för tidigt. Visst hade det varit fantastiskt om han dök upp igen men ungefär lika troligt som att Elvis skulle ha blivit bortförd av utomjordlingar. Jag läste i någon gamal NME intervju med Manics att det skulle kännas fruktasnvärt om det nu vore så att han bara stuckit. Att han inte ville träffa dem längre. Kanske mer smärtsamt än ett självmord.
Så nu är det kaptielt avslutat.
´

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet att han lever. jag vill att han lever. fet, skäggig på en solig sandstrand med palmer, med en fet roman på gång.

jag tror dessutom att både james och nicky har kontakt med han.
det är för mycket på send away the tigers som talar för att min tes stämmer.

rocky sa...

och Elvis är kung i en galax "far far away"...

Men send away the tigers var fan en uppfriskande skiva.