onsdag 5 november 2008

I love the view out of my Glasgow window

Behöver jag säga att jag är lite bitter över att jag satt hemma i min flanellpyjamas igår medan 50% av Glasvegas var på Obaren. Jag hatar branschtillställningar, jag hatar Obaren, jag hatar Annah Björk och jag hatar fildelningen. Utan den hade jag, ganska, säkert haft ett jobb på EMI och då hade jag tillhört branschen som jag egentligen hatar. Jag är en mycket bitter människa med ansenligt mängd uppdämd ilska inom mig. Jag fruktar den dagen då jag kommer att spricka.

Det enda som glädjer mig nu är popquizet nästa vecka. Jag ligger i hårdträning nu. Jag är på helspänn och får hjärtklappning och stressymptomer vid varje obekant intro. "Vad är det här, jag borde veta vad det här är!" Och lättnaden när det lossnar.
Så på plussidan har vi popquiz och den gotiska dimman som trycker sig mot mitt fönster, precis som i dem brittiska 1800-tals böcker som jag förläst mig på.

Dagens låt:
The Wave Pictures-"Now You are Pregnant"

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag hatar också annah björk. när hon skrev ner hiphop för att den var "kvinnoförnedrande", jag vet inte, men då har hon förverkat sin rätt att ha offentliga åsikter. ge någon som har något nytt att säga lite utrymme. någon med lite nyanser. god.

jag är också ett fan av den gotiska dimman.

rocky sa...

Jag hatade henne långt innan...

Anonym sa...

jag hade inte hört talas om henne innan, eller var det hon som var den värdelösa klubbhoppan på city innan? i alla fall, jag har ju ingen regelbunden kontakt med kollektivtrafiken längre, jag trodde att gratistidningarna hade gått under. gud, jag behöver verkligen komma ut mer.