lördag 8 november 2008

axe man

Det är allt för lätt att köpa saker över nätet.
Med det sagt.
Jag har beställt en elgitarr. Någon svart billigt Les Paul kopia med förstärkare för den nätta summan av 1995 riksdaler. Inom ett år ska jag ha lärt mig riffet till "Back in Black", ett rimligt krav för någon som bara kan spela första versen av Blinka lilla stjärna.
Efter det köper vi en synth med trummaskin som jag ska döpa till Dr Landslide, en blinkning till Sisters of Mercys trummaskin Dr Avalanche.

5 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Sa ju de, klart bruden ska ha ett band!

Anonym sa...

jag hade ett band en gång i gymnasiet. vi hette soylent green och vi kunde inte spela ett enda instrument, förutom att jag kunde spela piano och ta ut ackord på gitarr. därmed var jag lead guitar. eeh. hoppas det går bättre för dig. jag tror att det är lättare att samarbeta med en trummaskin än med en människa.

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag hade också ett band en gång, vi hette Säkra perioder och var så klart ett tjejband. Vi kunde heller inte spela men det gjorde ingenting. Vi var snygga ändå!

rocky sa...

det är det rätta tänken, har man inte det ena (talang) satsar man på det andra (looks).

Culkin sa...

Som med min badmintonkarriär, eftersom att jag inte är så bra så är jag snygg istället (erkänt snygga skor iallafall).