fredag 14 november 2008

beaten by defeat

Ok Here it goes..
Det gick allt annat än strålande på gårdagens popquiz och jag kan inte ens skylla på att vårat annars så strålande lag var skadedrabbat. En person till hade bara gett oss kanske 5 poäng till, max. Från en stadig top 10 placering var fallet ner till nummer 18 som att slå i et betonggolv. Det var ett quiz fyllt med våra svagheter: svart musik och amerikansk indie. Vi lyckades skrapa ihop lite poäng på trummintrona men det var också den enda delen som var lite rolig. Popquizen har en förmåga att vara roliga även om man inte kan något vilket inte gårdagens var. Det var dåligt konstruerat och till december kommer jag att vara hungrig på en revansch. Fun boy four gör quizet, ett rutinerat lag som jag både hatar och gillar. Till deras fördel gör dem väldigt underhållande quiz, till deras nackdel så vinner dom hela tiden och jag är vansinnigt avundsjuk.
Igår efter första delen diskuterade vi hur vi skulle göra om vinstlotten någonsin skulle falla på oss. Cissi funderar tydligen också på röda trådar titt som tätt. Jag sköter gärna snacket för att få känna mig allsmäktig. Men allt prat om eventuell vinst var som bekant helt onödig. Visst är jag en dålig förlorare i vanliga fall. En som försöker hitta på bortförklaringar. Men nu är jag knappt intresserad av det. Jag är riktigt nedslagen. Bättre lycka nästa gång.
Nu ska jag plugga in lite "svart" musik på allmusic..

Dagens låt:
Brenton Wood-"Gimme a Little Sign"

2 kommentarer:

Anonym sa...

du får tänka på hur godtycklig en vinst på ett sådant quiz ändå är. man kan ju råka ut för en galning med världens mest obskyra musiksmak.

rocky sa...

"Spot the Riddim" var ett moment, vad fan är ett riddim. Syns det inte att jag är über vit. Nä, nästa gång då jävlar.