tisdag 4 november 2008

before you accuse me.

I söndags tog jag ett popquiz på Svenskans hemsida. Det gick allt annat än strålande och jag kände mig riktigt stött. Det blev ju inte bättre av att veta att Olle hade gjort bättre ifrån sig. Jag blev faktiskt riktigt arg. Jag skrek saker om att det inte var ett riktigt popquiz, vem fan bryr sig om svensk musik, det här är inte mitt 80-tal och att Olle inte skulle tro att han var så bra för jag smiskar honom blodigt i "riktigt" popquiz. Jag är väldigt tävlingsinriktad och en otroligt dålig förlorare. Min ilska satt nog i ordentligt i en halvtimme men jag är fortfarande förnärmad och står fast vid att det var ett dåligt konstruerat popquiz. För att göra det klart för Olle att han inte är bättre än mig fick han igår kväll gissa intron som jag spelade upp och då gick det allt annat än bra.
Nästa torsdag ska jag få upprättelse på riktigt då det är dags för alla popquiz urmoder på pet sounds. Då ska vi få se vem som vet mer än Olle.
Jag känner på mig att mitt tankesätt inte är så sunt.

Dagens låt:
Sex Gang Children-"Beasts"

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag har också gjort den där skiten någon gång. minns att jag var precis lika upprörd.

rocky sa...

Tack, det tolkar jag som att Svenskans quiz är dåligt efter som du verkar ha minst lika mycket om inte mer koll än mig.

Anonym sa...

nej, var inte ödmjuk. jag är alldeles för spretig i min kunskap. det är djupt beklagligt. men time is my friend, typ. om man bara kunde stoppa den musikaliska utvecklingen så skulle man kunna komma ikapp.

rocky sa...

Jag är inte ödmjuk talar bara med men jämlik då behöver jag inte blåsa upp mitt ego för vi vet ju båda hur bra jag är.