fredag 21 november 2008

I can make a joke and then sideswipe it

Elaine är min katt, Strage är Olles katt. Det lustiga är att dom är som oss. Strage är klängig, efterhängsam och har ett fint runt sött ansikte. Elaine ser lite sur ut, tjock, beter sig konstigt, blir rädd när man går bakom henne och förnärmad när man försöker gosa med henne. Allt ska ske på hennes initiativ. När hon har bestämt sig för att gosa är hon världens bästa katt. Hon går alltid och lägger sig med mig och ligger mitt armveck tills jag somnar. Hon kommer alltid och väcker mig runt 10.30 när jag är ledig så jag inte ska sova bort hela dagen. Eftersom Elaine är som mig har jag gett henne många smeknamn, Flaming Lainey, Lainey Baby och fetto, som jag själv suktar efter, det blir aldrig mer fantasifullt än Carro.
Hon är en komplex katt, en åskådare som nöjer sig med att se på när Strage leker istället för att ta ut sig själv. Hon är intellektuell. Hon har blivit som mig eller så kanske det är tvärtom.
Så nu får det räcka med crazy cat lady...

Dagens låt:
the Cramps-"Psycho Cat"

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill också ha en katt. men en del katter är så jävla ilskna. mardrömmen är att åka på en som bara fräser och river en om man kommer för nära. eller är det en uppfostransgrej?

rocky sa...

Hey, jag har ingen aning. jag köpte mina katter på tradera. 2 för 400:-. Gosiga och färdiga.
Men min brorsa hade oturen att få tag på en psycho katt. Den satt vid hans fötter tills han somnade och när han väl gjorde det klöste katten honom i foten. Varje natt.

Anonym sa...

det är precis det jag menar. vad gjorde han av katten sen?