söndag 11 maj 2008

the typical girl gets the typical boy.

"Quetzala Blanco skriver om nöje, kändisar,
snygga killar, skvaller, sig själv,
musik och massa annat shit."

Jo och så driver hon sin blogg på Sveriges kanske ytligaste sida Stureplan.se
Det är något med den där formuleringen som gör att mitt blodtryck stiger till osunda höjder. Kanske är det för att snygga killar kommer före musik något som aldrig skulle falla mig in. Jag vet inte ens hur snygga människor ser ut. Den snyggaste jag sett på senare tid var Bob Log III och han hade en hjälm på sig som gjorde det omöjligt att se ansiktet. Snygga killar har aldrig ockuperat mina tankar så mycket som vilka låtar som är stölder från andra låtar gjort.
Quetzala Blanco är ett bra exempel på varför jag inte är intresserad av att skaffa mig tjejkompisar, jag skulle aldrig passa in, aldrig känna mig bekväm. Jag motionerar inte heller, jag bryr mig inte så mycket om beach 08 så som jag bryr mig om att få till pistolrörelsen från "Livin' on a prayer" (det är fan omöjligt, jag får aldrig till det). Jag räknar inte kalorier, istället har jag tagit till mig den fula ovanan att spela luftgitarr och lufttrummor när jag är ensam. Den gången då jag på omvägar fick höra att jag var okvinnlig har börjat växa till en varm trygghet i mitt bröst. Allt är bara typiska generaliseringar, men vissa stunder är det faktiskt rättfärdigat.

Dagens låt:
the Slits-"Typical girls"

Inga kommentarer: