söndag 4 maj 2008

All the rockets go bang!

Så är i efterhand kan jag säga att jag är mycket nöjd. Nöjd över vårat fredagsval. Nöjd över att vi dissade Sweet Sixteen. Nöjd över att jag inte satt i Bob Logs knä. Nöjd över att vi åkte hem nästan direkt efter han gjorde sin snygga sorti. Det var nog den bästa live spelningen jag sett på länge, allt för länge. Han är verkligen som Hasil Adkins reinkarnerad. Om inte lite coolare. Alla borde börja spelningen i en uppsättning kläder som sedan åker av efter en låt för att avslöja en läcker blå jumpsuit med sitt namn i glitter på ryggen. Det är så idiotiskt, det tilltalar min reptil hjärna. Den delen av hjärnan som bara vill bli full. Jag är lite hänförd över hur bra det var, jag ska låta detta bli en läxa. En man i hjälm vinner alltid över en fest med 16-åringar. Sorry så är det bara.
Och om man nu är på det humöret kanske man kan säga att det är kvinnoförnedrande, jag väljer att inte se det så. Något som är kvinnoförnedrande är Hootchy Koochy club, objektifiering från eget håll. Bob Log är bara kul och så jävla bra.

Skulle egentligen bara haft en lugn hemma kväll igår men hamnade på Bonden bar med dåliga DJ's. 3 st CCR låtar under 2 timmar, och hur bra än Otis Redding-"Shake" är så kan man inte spela den 2 ggr. Det gjorde jag klart för dem. Jag var inte ens full men jag kände mig manad att skälla ut dem för deras "faux pas". "Medelhavs värme" på vägen hem med en gyro från Gyrella i handen skvallrade om att sommaren kanske blir bra.

Dagens låt:
Bob Log III-"I Want Your Shit on My Leg"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fattar inte vad du skriver, alldeles för internt för att utomstående ska förstå.

rocky sa...

vad är det du inte fattar?