tisdag 27 maj 2008

I live upstairs from you

När dörrklockan ringer är det alltid samma process. Ökad puls, skräckscenarion som spelas upp i huvudet sedan smyger jag försiktigt till kikhålet och bedömmer hur farlig personen utanför är. Jag får inte besök så ofta men nyss förärades jag av min granne som jag hatar. Hon som närmar sig 40 och spelar Alcazar-"Alcastar" på repeat kl 2 på en lördagsnatt när man ska jobba på söndagen. Hon ser inte så fräsch ut, lite sliten och jag gissar att hon inte skyr solen direkt. Anledningen till besöket var att hon hade hört någon som hamrade och bankade kl 3,30 inatt och undrade om jag visste något om det. Jag sa som det var: att jag sov tungt. Den subban trodde säkert att det var jag och såg nog fram emot att få läxa upp ungdomen. Men det nöjet fick hon inte. Jag sköter mig mycket bättre än vad hon gör och så har jag inga gula byxor. Nu står det 1-1.

Dagens låt:
Sparks-"Barbecutie"

2 kommentarer:

Culkin sa...

Jag är helt säker att hon spydde nu när jag kom hem, skumma mänskliga ljud följt av spolningar i toaletten.

kitlizette sa...

haha! 1-1! Kom igen javuls granne i gulbrallan.

kikhal ar bast. Jag spissar lite pa mina grannar genom kikhalet ibland.

ich bin ein voyeur.

Kit :)