onsdag 14 maj 2008

say hello to instability

Idag har lagt grunden för någons arga insändare till Metro. Jag pratade med min syster i telefon på tunnelbanan hem från jobbet, och som vanligt när jag pratar med min syster leds samtalen in på toalett vanor. Det har varit så sedan hon blev vegetarian runt år 2000, hon äter kött sedan några år tillbaka men våra samtalsämnen är de samma. Nu var det förstås mitt fel att vi kom in på det spåret eftersom jag var tvungen att berätta om tourettes mannen som var inne på jobbet förra veckan och skulle prutta hos oss. Den vägen gick det via bakismage, allmänna toaletter och att jag tycker att det är jobbigt när mina fötter syns under toadörren (George Costanza är en vis man).

Väntar på att mina pengar ska jag komma in på mitt jobbkort så jag kan köpa en "slampig" klänning. Som i "Copacabana" fast utan gula fjädrar jag kör svart ("with yellow feathers in her hair and a dress cut down to there").

Dagens låt:
Prince-"When Doves Cry"

Inga kommentarer: