måndag 26 maj 2008

cause and effect goes hand in hand

Kommer någon ihåg Lindex kampanj "we love all bottoms" som kördes sommaren 2005 (tror jag)? Bilder på lite olika rumpor med olika trosor och budskapet tryckt över. Den kampanjen fick ett stort uppslag i aftonbladets debattdel där medelålders kivinnor skrek sig röda över att rumporna var för snygga och för små. Att det var rumpor i storlek 32 på bild. Det fann jag rätt så underligt eftersom den storleken inte finns i Lindex sortiment över huvudtaget. Lindex hade tydligen ett ansvar att visa upp rumpor med celluliter på för att det är så kunderna ser ut. Om det var gällande praxis så skulle väl reklamen för telesex se helt annorlunda ut..
Hur som helst det, som fick mig att tänka på den gamla kampanjen var när jag såg en reklam för World Class gym på tuben i morse. Reklam för en träning som hette "Booty Express" med en passande bild (fanns bara som flash bild och jag ids inte lägga in det här). Är det bara jag eller är det ingen större skillnad på Lindexkampanjen? Jo, Lindex var lite mer smakfulla och valde bottoms istället för booty.

Just saying...

Dagens låt:
Bob Log III-" Ass Computer"

Inga kommentarer: