fredag 9 maj 2008

Question?

Plats nummer 14 av 35 med 113 poäng, inte illa pinkat med tanke på att vinnaren hade 156 poäng. Det är förtås gårdagens popquiz på Pet Sounds bar vi snackar om. Det är en klar fördel att vara 4 st jämfört med 2, Nicklas och Kalle täckte upp de hål som inte jag och Olle kunde fylla. Visserligen klarar jag mig hyffsat på egen hand men när det dyker upp ny pop är jag ute på djupt vatten. Nästa gång ska jag försöka ta mig in på top 10, det är beroende framkallande.
Jag slutar aldrig heller att bli förvånad över alla grånande, kala och runda gubbar som tränger sig som om det gällde livet. Vi var där först av alla men blev förvisade till ett barbord med endast en stol. Gubbjävlar, jag njöt när det kom ett pojkbandsblock. De må kunna alla 12" från Motown mellan 65-73, men på pojkband från 80-90-talet är jag deras överman. Dessutom är jag snyggare. Stämningen i den där källaren är hätsk, allt är tillåtet i krig, kärlek och frågesport.
Jag frågade Olle vad som skulle hända om jag fixade in oss på topp 3 någon gång, vi (jag) kom fram till att jag skulle få en present. Jag tror jag såg någon tidig DM promotion singel i Record Hunters fönster...

Dagens låt: Chuck Berry-"Maybellene"

Inga kommentarer: