måndag 19 maj 2008

I loved you in Wallstreet!

Lördagens plan var att se Markus Krunegård (inte för min skull, utan för Olles), men då det tydligen var en riktig konsert och det bara fanns "biograf platser" kvar drog vi hem. Lite snopet jag som hade räknat med att bli full och dansa så där dåligt som jag gör. Men det blir ju inte roligare än vad man gör det. Vi hade en tvåmanna fest med Hot Shots 2 (igen) och allt för mycket rom för min del. Kvällen slutade runt kl 2 med att jag spelade en Motown och en 60-tals samling samtidigt som jag förhörde Olle och dansade och sjöng. Ungefär som en utekväll fast med mig som DJ som sig bör. Precis innan vi gick och lade oss var jag ju tvungen att spela John B Sebastian-"I'll paint rainbows all over your blues" från Woodstock LP och tjata om när jag var 15 och satt i klädkammaren och lyssnade på den låten i mina hörlurar. Känner mig ibland som en dålig karaktär hämtad från "High Fidelity".

Pissig söndag med toppen bio. "Forgetting Sarah Marshall" (Dumpad) var minst lika bra som jag föreställt mig.

Dagens låt:
Nik Kershaw-"Wouldn't it be Good"

Inga kommentarer: