tisdag 13 maj 2008

all the animals come out.

Jag har varit på Skansen idag. Jag har klappat en kossa, en älg, en katt och en häst. Inte behöver jag bry mig om skyltar som det står "respektera djuren" på, dom ville ju bli klappade. Det såg jag på deras ögon. 90 jävla spänn kostar det att gå in på Skansen, rena rama stölden. Min grundtanke var att planka in, jag tyckte att det var dags att göra något sådant nu vid snart 23 års ålder, men det verkade inte finnas någon lämplig plats. Så är det jämt när jag ska försöka vara lite små gangster.

Min jobbjakt går vidare. Jag hade sökt ett på Lindex Sergeltorg och butikschefen ringde i morse för att meddela att tjänsten gick till en annan tjej som hade företräde men att hon skulle spara min ansökan. Jag vet ine hur mycket av det som var bullshit men hon lät så uppriktig och trevlig i luren att jag nästan började tro på mig själv igen. Nästan.

Dagens låt:
Gary Numan-"Observer"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Seriöst, du har klappat en älg??? Otroligt imponerande tycker jag. Ärligt!

Sånger från nedre botten sa...

Det är nog inte så dumt att vara försiktig med plankandet in på skansen, ty ett tu tre och du kan upptäcka att du står mitt ibland vargar. Och då skulle man säkert få Orup i skallen och vem vid sina sunda vätskor vill ha Orup i skallen? Inte jag. Just nu räcker det med Lina Sandell...

rocky sa...

anonym:
älgen låg precis vid staketet så det var bara att sträcka in handen.

Sånger:
Jag vet inte, men om Orup sjunger "regn hos mig" vid tillfället får han gärna ramla på mig.