torsdag 1 maj 2008

Democracy coma

Trodde att det var lokala skurar ute, men det visade sig att det bara är "my new favourite" granne som vattnar sina blommor. Jag ogillar henne mer och mer för var dag som går.

1 maj utan demonstration, bara konsumtion. Ett jävla periodkort som känns om en ekonomisk pungspark. Idag vill jag åka 4 år tillbaka. Till Reclaimet vid Karlaplan. Det var fint väder, strålande solsken och man bara väntatde på att någon skulle hoppa ner i fontänen vilket inte dröjde allt för länge.När en bil med Svenska Akadeim rullade in begav vi oss hem, vilket var precis innan kidsen skulle attackera borgarna genom att hoppa på en gammal audi från sent 80-tal. Men jag hade en fin stund. Blev lagom full och kissade bakom busskuren vid Garnisonen. 2004 var nog mitt bästa år hittills, fast jag är som tur är snyggare nu.

Dagens låt:
Manic Street Preachers-"Democracy Coma"

Inga kommentarer: