tisdag 21 augusti 2007

the world's not right, but it's right enough

På väg hem från personal mötet kl10.30 i Svedmyra.
En råpackad alkisgubbe ska gå av, men det dröjer ju alltid ett tag efter att tåget stannar innan dörrarna öppnas. Gubben börjar skrika "Öppna dörren!". OK, hur tror han att tågföraren ska höra honom som står 2 vagnar bak? sen när dörrarna öppnas står han utanför mitt fönster och pratar/skriker/slöddrar ner i sin pappmugg. När han tar bort den från munnen får jag nöjet att se en rejäl slemsträng som hänger mellan hans mugg och munnen. Nice. Varför kunde han inte bara halsa ur sin flaska med Marinella? Vill han inte inse att han redan nått botten när han är full kl 10.30 på en tisdag genom att vara civiliserad och dricka ur en mugg?
Men jag antar att jag ska tycka lite synd om den gamle gubbjäveln, det gör jag inte han var bara äcklig.

Idag ska jag se "På Smällen" med Olle. Inte för att jag är så värst intresserad egentligen men det finns ju folk från "Nollor och Nördar" med, samma skapare och Olles favorit: Paul Rudd.
Innan ska jag shoppa lite, jag har tjänat ihop 200 kr på H&M och så har jag lite kuponger. En vit blus ska införskaffas.
Kan det inte bli kallt snart så jag kan gå med strumpybxor och mina "ruby slippers"?

Dagens låt: Manic Street Preachers-"My Little Empire"

Inga kommentarer: