torsdag 30 augusti 2007

förra gången sparkade min syster sönder alla dörrar

Jag hade en mycket konstig dröm inatt.
Jag körde bil (olovligt) och blev tagen av polisen och eftersom jag inte hade något körkort så konfiskerade dem mitt bankkort istället. Jag hade glömt bort det hela men plötsligt så kom det tillbaka och när jag berättade det för Olle började jag skratta så jag grät.

Högdalens bibliotek är en sorglig syn, de har inte ens datorer som man kan söka efter den bok man vill ha. Jag hade tänkt att jag skulle låna Dracula på svenska åt Olle eftersom han prompt inte vill läsa den på engelska. Men jag hittade den inte. Jag tittade under romaner och thrillers utan resultat. Jag vet inte ens om det var rätt plats eftersom jag inte visste var den skulle stå. Hur kan man inte ha sådana sök datorer!? Ska mna fråga bibliotekariern hela tiden? Jag blev sur och gick.
Och på Högdalens station hade någon gubbe (50 år?) ramlat och slagit i huvudet, han blev hämtad av ambulansen så jag kunde lugnt stå och titta på. Jag saknade att Olle inte var där så man kunde vara lite Seinfeldtesque och håna honom.
Det finns inga snygga kläder att köpa, ingen ny höstjacka ingen kjol, inga överdelar "no nothing!". jag håller fast vid det intrycket jag skaffad emig i London: American Apparel suger. Det ser skräpigt och billigt ut, ståltrådsgalgar. Hur kan man ha ståltrådsgalgar!? Det är mord på dina kläder. En riktig flopp.
Men nu är det kallt och jag kan ha mina stövlar och det är väl allt jag gläds över just nu.

Dagens låt:
Pascal-"Hungrigt Hjärta"

Inga kommentarer: