söndag 19 augusti 2007

I wanna C - U - P

Det blir roligt om man ordar det, och om man har sett för mycket på Simpsons (det har jag).
Men jag har alltid drömt om att gå på en riktig hemma fest som man ser i amerikanska highschool filmer och sitcoms. Jag vill dricka grällt färgad bål, som den skumma killen spetsat, ur sådana här plastmuggar.
Det ska vara i en vit villa i ett sådant där område med breda vägar och stenlagda gångvägar. Och övervåningen är offlimits så man häckar i trappan. Jag vill vara den som kapar stereon och bestämmer musiken, jag vill ha skorna på mig inomhus. Jag vill äta pretzels, chips med dip (men jag skulle aldrig dubbeldippa!) och senare på kvällen länsa kylskåpet eller frysen när man får munchies. Lite grann som Ebbas fester förr i tiden fast lyxigare. Där fanns det inget att äta men kylen länsade jag tillsammans med Panik en gång, jag åt is som jag alltid gör. Hos Ebba var man på övervåningen, för i trappan fanns det en sådandär handikapp stol, med Dennis & the Beatbox medans några muppar rökte på inne på toaletten. På festerna i filmerna brukar ju polisen komma ibland, men det närmsta jag kommit var när Jack sparkade sönder toadörren.
Det var trevligt, jag vill gå på hemma fest igen helst med röda och blåa muggar men jag är väldigt flexibel. Jag vill gå på hemma fest (fast inte hos mig själv).

Dagens låt:
Hasil Adkins-"High School Confidential"

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag fick en massa såna där röda plastmuggar från wal-mart av min kompis som pluggade i usa. jag använder dem vid väldigt speciella tillfällen.

rocky sa...

Avundsjuk.
Fast borde man inte kunna köpa sådana på Grays?

Anonym sa...

kanske det. jag har inte varit på grays på många år. var ligger den? det låg en grays på odengatan förut, som jag inte sett till på ett tag om jag inte missat den.

rocky sa...

finns det inte en i Gamla Stan, eller har den också försvunnit?