onsdag 1 augusti 2007

Tell me dear, I must be told.

Jag är trött på att ständigt söka nya jobb bara för att mötas av ett ”tyvärr har vi valt att gå vidare med andra sökande”. Det jobbiga är att jag inte vet vad jag gör för fel. Jag söker inte några jobb som jag inte är kvalificerad förr, jag håller mig till butiksjobb och det har jag fan 3 års erfarenhet av. Det borde åtminstone räcka så att jag kan få komma på en intervju av 5. Men icke. Hur mycket fokus ligger på det personliga brevet egentligen? Jag tycker att jag framstår som trevlig och så avslappnad man kan vara under omständigheterna utan att slänga sig men förkortningar och dylikt.

Jag är nu på gränsen mellan frustration, desperation och total ångest.
Jag vill verkligen inte vara kvar där jag är nu, speciellt som jag får gå på vikariat. Madde har jobbat sin sista dag och då är Surran allt jag har kvar och jag börjar verkligen irritera mig på henne.
Jag vill jobba med folk som är något sånär lika gamla som jag, med kanske liknande intressen. Och kanske om det vill sig riktigt väl, få lite vänner eller bara bekanta skulle göra mig glad.
Det är vad jag tror, men inget är säkert. Vänner är kanske inte något för mig eftersom jag inte gillar att prata i telefon och har narcissistiska tendenser.
(Jag känner mig som George Costanza, fast till och med han har jobb ibland)
Ett jobb, jag behöver ett nytt jobb.
Snälla Bullen hjälp mig!

Dagens låt
Xray Spex-"Warrior in Woolworths"


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår din frustration, men tror att mycket handlar om kontakter. Jag har också fått många sådana där svar som du har fått, eller så får jag inget svar alls. Men tack vare att jag som gymnasiestudent praktiserat på mitt nuvarande jobb, fick jag tjänsten jag sökte där. De mindes väl mig. Samtidigt som jag hade sökt alla tjänster de annonserat ut det senaste året, inklusive icke-tjänster, dvs. som extra personal.

Ge inte upp, hur som helst! Då kommer väl Försäkringskassan med ett gäng moderater i spetsen & granskar dig med onda ögon. ;)

Om du har några kontakter som skulle kunna hjälpa dig att få ett jobb, försök med dem?