onsdag 29 augusti 2007

"Sting has saved the rainforrest and things are fine"

Jag har svårt för artister som jämt ska göra "rätt" för sig som tex: Sting, Bono och Peter Gabriel.
Därför tycker jag att Hefners "Gabriel in the airport" är så bra.
"We had enough world music for a little while"
Yepp och vem bryr sig om att the Police återförenats?
Gillar folk the Police? Har någon någonsin gjort det?
Tydligen eftersom de spelar på Globen.
Jag kan typ bara 3 låtar av dem.
Men jag kan 2 roliga Police relaterade anekdoter.
Den första är att the Cramps har varit förband til dem för en herrans massa år sedan, att säga att the Cramps stal showen är en ren underdrift.
För vad skulle du helst villja se, 3 snubbar harva på med något slags corp/soft rock, eller en tjej och kille som har simulerat sex med en stilett klack?
Den andra anekdoten är från the Clash fördetta trummis Pete Howard.
Som ny i bandet i turné bilen så spelade han en låt med the Police i bilstereon. Bandet rycktes resolut ur spelaren och slängdes ut på motorvägen.
Jag kunde inte gjort det bättre själv.
Jag älskar Strawberry Switchblades skiva!
Och jag älskar att det har blivit kallt.

Dagens låt:
Strawberry Switchblade-"Who Knows What love Is"

Inga kommentarer: