torsdag 9 augusti 2007

working hard to be hardly working


Om jag hade varit ledig i morgon och inte jobbat 10 timmar i en bastu så skulle jag gått och sett "This is England" på Terassen. Jag såg den när jag var i London och visst jag är en hejare på engelska men det är svårt att hänga med bland slang och dialekter. Jag gck nog miste om en kanske 10-5%, men det var nog ändå den bästa filmen jag sett i år.
Och jag har sett en hel del filmer, många fler än jag brukar, jag minns inte ens alla.
Och om det hade varit fullt på terassen hade jag gått till Neu för att se Slagsmålsklubben och deras matchande uniformer. Uniformer är nästan altid bra men det hänger ju på om uniformen är snygg från början.
Att jobba är inte roligt, det tar tid från sådant som jag verkligen gillar och vill göra. Visserligen kan jag gå på skivmässan 25 augusti,
men jag skulle hellre vara ledig 2 septemer för att kunna gå på nypremiären av Ace den 1.
Nu förstår jag varför alla pluggar, det är inte för att dom vet vad dom vill göra i framtiden, utan för att dem vet vad dom vill gör NU.

Dagens låt:
Fad Gadget-"Swallow It (regergitated)
"

2 kommentarer:

Culkin sa...

Vilken sjukt bra fredag! Synd att vi jobbar, jag vill ju också se This is england och Slagsmålsklubben igen.

rocky sa...

yepp, att vara "vuxen" suger, framförallt med våra jobb..