tisdag 14 augusti 2007

working for the man would be bitchin'

Att söka jobb är en bitch, att försöka hitta/ta en bild där man syns, ser normal ut och inte som någon goth/pop poser från lunarstorm är ännu bitchigare (svårare).
Att söka en massa jobb som man är mer än väl kvalificerad för utan att ens bli kallad till en sketen intervju är bitchigast av allt.
Att få ett mejl där det står att dem har valt att gå vidare med andra sökande är inte så motiverande, man får inte ens veta varför man inte var det minsta intressant. Nä internet och e-mail är det sämsta som hänt oss arbetssökande och det bästa för dem på personalavdelningen som inte behöver engagera sig.
Men jag fortsätter att söka en massa jobb för jag klarar inte att vara kvar här längre, jag förgås.
Jag har ingen själ kvar och jag har glömt bort hur man umgås bland folk i min egen ålder.
Snälla, snälla jeansbutik som jag ska söka jobb hos nu (jag tänker inte säga vilken för då minskas mina chanser ännu mera om DU hinner före, jävla slyna!) kalla mig till en intervju!
Ja, den här bilden valde jag det tog bara 10 försök och jag är inte nöjd alls...
Att vara ful är också en bitch

Dagens låt:
Hasil Adkins-"Ugly Woman"

2 kommentarer:

Anonym sa...

ah, jag tror jag vet vilken jeansaffär. jag tänkte också söka. men sen ville de ha kvar mig på mitt mördande tråkiga jobb. och det är ju bara extra så jag kan stå ut. mot en löneförhöjning. eller nåt.

rocky sa...

okej, men du får inte söka jag måste få en chans.