söndag 2 mars 2008

War, what is it good for?

Min sömn har varit lite ur gängorna de senaste dagarna och det blir ju inte bättre av vår nya granne Ulrika Öberg. Hon hade schlager/inflyttningsfest igår vilket resutlerade i att jag vaknade klockan 2 på natten av Alcazar-"Alcastar". Högt var det och låten upprepades flertalet gånger varvad med Wohoo tjut. Jag fick panik och slog i taket med golvmoppen. Det tog slut efter ett tag men under den tiden hann jag sakna den gamla grannen. Jag saknade att vakna av hennes sex stön. Det är försvarbart, sex är trevlig. Alcazar är inte det. Jag hatar Ulrika Öberg och jag har planer på hur jag ska göra hennes liv till ett helvete. Jag ska sudda ut hennes namn på tvättstuge listan, och kanske sätta in det på en helt annan tid. Men jag ska inte göra det varje gång, bara då och då. Men ändå så pass ofta att hon börjar tvivla på sin mentala hälsa. Jag ska krossa henne. Vilken 38 årig kvinna vid sina sinnens fulla bruk lyssnar på Alcazar? Om jag hade blivit väckt av Bruce Sringsteen eller typ Bonnie Tyler hade min vrede legat några snäpp lägre.

Lite trevligare nyheter, jag behöver inte ställa någon dum fråga till P3. Jag får vara i publiken ändå. Som tack för lång och trogen tjänst i mitt arbete för Pascal. Under min tid som praktikant var jag faktiskt lagd på A&R avdelningen. Fast då fick jag mest gå och köpa frukost till typ Deportees och slänga ihop "goodie bags" inför Gyllene Tiders 25 års kalas. Det här "jobbet" trivs jag lite bättre med, även fast jag saknar Charlie och Danne.
Det kom som ett brev på posten. Nu har jag något att vara glad över igen.
Tänk på mina två nyårslöften: Ha mer kul och få mer saker gratis.

Dagens låt:
Pascal-"Hungrigt Hjärta"

1 kommentar:

Culkin sa...

Haha jag älskar titeln!