söndag 30 mars 2008

let me be yours ever truly

Ikväll på "Seven Ages of Rock" har vi äntligen kommit fram till det jag längtat mest efter, Metal delen. Jag är inget Metal fan men det är väldigt fascinerande. Jag har ett Pop i Fokus (SVT produktion med Per Sinding Larsen från 2001 kanske) inspelat på VHS, dubbel avsnitten som handlar om hårdrockens historia. I studion får Per sällskap av Dregen och jag citerar gärna från samtalet om när han mötte Tony Iomi. "Spelar du på så tjocka strängar" och sedan Pers chokade "Nähä!" . Och David Coverdales "Blondes do hav more fun... For a certain amount of time". Vem kan glömma Yngwie Malmsteens grunge diss? "jag vill se en snubbe som är larger than life". Detta var det enda Pop i Fokus jag spelade in och höll fast vid. Jag tror det fanns ett avsnitt med Håkan Hellström också men det brydde jag mig inte ens om att spela in från första början. Håkan har jag lämnat men så fort det dyker upp något som har med hårdrockens historia på TV:n bänkar jag mig och gnuggar händerna i förtjusning.
(VH1 har också producerat en liknande doku i flera delar, Heavy: the Story of metal som inte heller går av för hackor)

Dagens låt:
Led Zeppelin-"Houses of the Holy"

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

"Vem kan glömma Yngwie Malmsteens grunge diss? "jag vill se en snubbe som är larger than life"." Vilket den fete, trötte f-n, gjorde varenda gång han såg sig i spegeln...

rocky sa...

ah, Touché!