fredag 21 mars 2008

Upstate

Idag blir det av till Norrtälje, jag tror det ar 3 år sedan jag träffade min faster. Jag hade varit på skivmässa dagen innan och köpt en Hasil Adkins skiva. Jag tror att syrran bodde i Stockholm då, hon höll på att ta körkort och var dagens chafför. Elin satt i bilstol bak och sjöng med i en låt om Bajs. Hon fyller 7 i år. Det var bättre när hon inte pratade, då kunde mna finta henne. Nu vet hon när man inte lyssnar. Mina förhoppningar för denna gudsförgätna dag med snöstorm är att min faster har bakat dom där kakorna med rosa socker på sidorna. Det och citronsoda är vad min faster betyder för mig. När mina föräldrar var gifta träffade vi släkten rätt så ofta. Under ett par år kände jag faktiskt att jag hade en släkt, nu känns det konstigt igen. Men så länge kakorna finns kvar finns någon slags trygghet. Men jag tror att min Faster har flyttat...

Dagens låt:
Hasil Adkins-"No More Hot Dogs"

Inga kommentarer: