onsdag 26 mars 2008

cheat, cheat no reason to play fair

Det finns två alternativ, det rätta eller det lätta? jag valde det lätta och nu sitter jag och gör ett blandband via datorn. Jag har aldrig "fuskat" med mina blanband förr, om man frågar mig. Frågar du blandbands talibanerna är jag nog en stor syndare. Finns det några blandbands talibaner kvar?
Men det är lättare så här och det blir inte lika stökigt med skivfodral och lappar liggandes över hela vardagsrummet, auxsladden var en bra inestering. Men jag ka göra ett riktigt fodral med tidningsurklipp som jag alltid gör, jag ska skriva datum som jag alltid gör och jag ska komma på en schysst titel som jag alltid gör.

Idag såg jag faktiskt hur vinden blåste av hatten på en man, jag har hört talas om det, sett det på film men aldrig upplevt det själv. Det skedde vid ett utav de många övergånsställena på väg mot Nostalgipalatset. Väl där köpte jag inget för jag hade ingen att diskuter med, jag stog där och höll i två Sisters of Mercy skivor (45 och 60 kr styck) men jag var oförmögen att göra ett beslut. Att köpa båda skulle känts som slöseri.

Dagens låt:
Sisters of Mercy-"Body and Soul"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint det lät, att du gör tidningsfodral av tidningsurklippa - att jag aldrig tänkte på det själv? Helt plötsligt kliar det i fingrarna och jag vill pyssla! :O

Anonym sa...

mannen hade kunnat vara jag. min mössa höll på att blåsa av vid nostalgipalatset. jag befann mig på en spree. blev både väska (30 kr) och busnel-liknande kavaj (229 kr) på mitt kära myrorna. det kändes slösaktigt, men rätt.
och ja, vart är blandbandstalibanerna?

rocky sa...

victoria:
det är bara att sätta igång.
Sofia:
det blev ju inget för min del, bara salt & vinegar chips.