måndag 17 mars 2008

Darling am I looking old, tell me dear I must be told.

Jag har haft lite åldersnoja de senaste dagarna, det hela började när några grabbar frågade mig om jag kunde köpa cigaretter till dem. Det kändes jobbigt på något sätt även fast jag mycket väl vet att jag ser ut att vara mycket äldre än 18. Det har hänt förr så jag vet inte varför det kändes så tungt just då. Och igår sade Olle att jag såg trött ut. Jo jo tack för den det kan kanske bero på att någon stör min sömn genom att hosta så sängen skakar. Men oavsett hur gammal jag än blir kommer Olle alltid att vara äldre än mig. När han var ung/barn fanns det ingen åldergräns på cigaretter, endast "rekomendationer". Det låter helt absurt.
Jag vill inte tänka på det sammanbrott jag kommer få när jag inte behöver visa leg på systemet. Ibland skulle man ha det som Olles syster som ibland får frågan om hon ska köpa en busskort till reducerat pris. Hon är född 1976.

Dagens låt:
Xray Spex-"Age"

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag får ibland visa leg på bio. utan smink ser jag verkligen ut som en barnrumpa. men jag har ändå ålderskris, för jag är rädd att det kommer slå över. när jag blir 25 kanske jag övergår från att se ut som en unge till att se ut som en tant. det vore ju bara rättvist.

rocky sa...

Som en sådan där unge med den där sjukdomen då man åldras i förtid. Progricia/alopecia/progeria eller vad det nu heter.