lördag 29 mars 2008

this is not entertainment

Kollar lite på "Körslaget" och jag förstår verkligen inget alls. Jag kan inte finna något som helst underhållningsvärde och ändå är jag väldigt lätt road. Vad går det ut på? Är det någon slags tävling? Bara en massa "kändisar" på dekis.
Man ska inte vara hemma på lördagar, man ska var inne i alkoholdimman någon annanstans. Och jag skulle mycket hellre vara där än här. Jag spenderar för många lördagar ensam framför TV:n. Jag har en osund fobi/rädsla för folk jag känner, eller känner till. Främlingar är jag inte så rädd för det är därför jag klarar av mitt jobb. Det och att jag har en slags maktposition där, att slå från underläge är skrämmande. Jag är rädd för "bekanta" för dom kan vara bekanta med mig.

(Brända Barn-"Under ditt skinn" låter som någon Siouxsie låt, kanske "Happy House" eller "Arabian Knights"? Jag kan inte riktigt bestämma mig men något åt det hållet)

2 kommentarer:

Anonym sa...

men lördagar, eller helger överlag, är överskattade dagar att gå ut på. det är liksom för mycket folk. jag är visserligen totalt folkilsken, och lider inte av bekanta-fobin, kanske är det därför jag föredrar veckodagarna. visserligen är det sant att tv-utbudet på helgkvällarna är rätt så magert.

rocky sa...

jo framförallt lördagar runt löning. Onsdagar är bra att gå ut på, det rä den enda fördelen med miyy jobb. Ledig mitt i veckan.