måndag 10 mars 2008

Goin down slow

Jag kämpade mig igenom första halvan av 9:ans musik doku (Seven ages of Rock) igår, jag klarade inte mer. Ögonlocken var som betong. Hursomhelst så såg jag den viktigaste delen. Den med Howlin' Wolf på American Bandstand (tror jag), resten var inte så nytt. Vi har sett det förr. Dessutom tycker jag attd et är en skandal att börja först vid 65, men den är ju gjord ur ett brittiskt perspektiv så det får väl gå. Lite som 77 dokumentären för den amerikanska marknaden.
Den bästa dokumentär serien som behandlar musikhistroia är en som gått på SVT. Den handlar endast om svart musik från 20-talet och framåt, i stort sett ett årtionde per avsnitt. Jag som knappt lyssnar på svart musik trollbands av den. Jag är osäker på om den som visade viktiga svarta profiler hörde till den serien, annars var den också bra.
Seven ages of Rock en bra plats att börja på, för mig känns det lite som att se en Simpson repris. Jag vet vad som kommer men jag uppskattar det varje gång.

Dagens låt:
Howlin' Wolf-"Moanin' at Midnight"

Inga kommentarer: