söndag 9 mars 2008

Fun and games


Om ändå tjutet i öronen kunde upphöra. Med risk för att låta gammal tror jag att dom spelar på tok för hög musik på Ace. Framförallt om man är vid högtalarna under en längre tid och dansar.
Utöver det hade jag faktiskt en bra kväll, det var länge sedan Ace var så bra, dom tog steget upp och var en riktig popklubb igår kväll. Det får man väl applådera, och kanske har någon hört mig tjata om att man borde spela "Hong Kong Garden" för igår skedde det äntligen. Skit samma att min önskning om "Born Slippy" gick dem förbi, man kan inte få allt. Mitt ymniga svettande tar jag som ett tecken på att jag gillade musikvalet.
Det var en kväll i klassikernas tecken och nu syftar jag inte bara på Pulp och New Order. Är man på Ace så tar man allt som oftast en sväng förbi Berlin Video och igår lade jag örat mot dörren och hörde ljud, skratt i närmare bemärkelse. Det andra livstecknet från den porrklubben. Jag gillar att vara och nosa på Stockholms "seedy underbelly".
Ah good times och jag vaknade utan bakfylla och illamående, säkert tack vare att jag åt korv med pommes frites under natten.

Dagens låt:
Manic Street Preachers-"Suicide Alley"

Inga kommentarer: