fredag 21 december 2007

well I dont know about art but I know what I like

Såg en notis i City om Knicker Kitttens (en burlesque grupp) och jag blev matt, så matt. Är jag den enda som inte tycker att det är så kul med burlesque, är jag den enda som inte vet hur man stavar till det? Jag har sett Knicker Kittens uppträda en gång, förra nyår, det var bedrövligt. Som en show man kan se på en finlandsbåt fast med sämre kostymer. Jag köper inte snacket att det är kvinnorna som har makten, att det sker på deras villkor. Tuttar är tuttar hur du än skakar på dem. Om du vill provocera är detta inte rätt sätt. Den enda som mig veterligen lyckats med något topless är Siouxsie Sioux som när det begav sig uppträdda barbröstad i nazistmundering, det är provokation. Jag är trött på könsdiskussioner, som twisted sisters sa "I wanna rock!" eller något.
Dravell, Ramble on....

Dagens låt:
the Damned-"So Messed Up"

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med dig, det är jävligt äckligt. så... "rosalie".

rocky sa...

haha, klockrent!